علی آباد ما

زیر مجموعه پایگاه مجازی میبد ما

علی آباد ما

زیر مجموعه پایگاه مجازی میبد ما

علی آباد ما

به روزیم... گاهی... نه همیشه... ولی هستیم

موتور سنگین ها در انتهای شب ...

پنجشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۵۹ ق.ظ

موتورچهارشنبه شب، میبد هوای دلپذیری داشت. به این نتیجه رسیدیم که این هوا جون میده برای رفتن به پارک، و دور هم نشینی شبانه. مسلماً باید پارک بهاران رو انتخاب می کردیم اما، اونقدر این پارک شلوغ میشه و مهمتر از همه اینکه غریبه ها هم جمعیت قابل توجهی از مردم حاضر در پارک رو تشکیل می دهند که قید پارک بهاران رو زدیم و به فلکه پمپ بنزین شمس آباد رفتیم.

هوا دلپذیره و دور هم نشینی صفای عجیبی داره مخصوصاً اینکه روز رو توی خونه استراحت کرده باشی و خواب هم اذیت نکنه. اما کمی که به ساعات پایانی شب نزدیک شدیم، انگار تعداد موتورهایی که اطراف این فلکه و در خیابانهای منتهی به آن تردد می کردند، بیشتر شد. به همین میزان نیز "تک چرخ زنها" و "موتور سنگینها" اضافه شد.

کم کم دیدیم حجم این ترددها واقعاً قابل توجه شده و هر بار اعضای خانواده نگاهشون به این موتور و اون موتوره که چطور تک چرخ می زنند و یا موتور سنگینشون چه صدا و سرعتی داره. گاهی نیز ماشینی با صدای ضبط بسیار بلند رد می شد ...

امنیت روانی و آرامش پایانی شب دیگه داشت دستخوش سر و صدا و سرعت این موتورها می شد که قید فلکه نشستن رو هم زدیم و به خونه رفتیم.

شاید برای جوانان و نوجوانان عشق موتور فضا و مکانی نیست که مجبورند انتهای شب دست به این کارها بزنند، شاید انتهای شب، قوانین راهنمایی و رانندگی برداشته میشه، شاید نظارتی نیست، شاید ...

هر چه هست، این موضوع صورت خوشی نداره، مردم از امنیت و آرامشی که دارند، دوست دارند به نحوی استفاده کنند و موجبات راحتی و آرامش خانواده خودشون رو فراهم کنند، اگر موتور سواران به نوعی، ماشین سوارن به نوعی و هر کسی به نوعی بخواد آزادی خودش رو جوری خرج کنه که مردم آرامششون از بین بره، آیا نیاز به برخورد نیست؟


غلامحسین علوی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی