علی آباد ما

زیر مجموعه پایگاه مجازی میبد ما

علی آباد ما

زیر مجموعه پایگاه مجازی میبد ما

علی آباد ما

به روزیم... گاهی... نه همیشه... ولی هستیم

فکری به حال بهاران کنید

چهارشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۸ ق.ظ

پارکمی گفت: رفته بودیم پارک بهاران. شلوغی پارک از همون اول ورود به چشم میومد. تیپ و قیافه های عجیب و غریبِ غیر میبدی هم خودش رو خوب نشون میداد. یک ساعتی که نشستیم، بالای تپه ای که وسط محوطه ساخته بودند، چند جوان با گذاشتن موسیقی، و دست زدن شروع به رقاصی کردند. بازم هرچی خواستم برم تذکر بدم، نتونستم...

چند خانواده که توی محوطه بودند، با ناراحتی زن و دخترشون رو برداشتند و از اونجا رفتند ...

***

پارک بهاران میبد، شاید پر رنگترین محیط و مکان برای نشان دادن ضعف مدیریت اخلاقی در میبد توسط مسئولین و شاید به نوعی مردم باشه. میبد به خاطر اقتصادی و صنعتی بودن، مورد توجه هموطنانی از شهرستان های مختلف کشورمان قرار گرفته و همه اونها که به شهر ما اومدند، مسلماً برای رهایی از تنهایی در یک شهر غریب، رفتن به مکان های تفریحی و استراحتگاه هایی مثل پارک بهاران رو بیشتر اهمیت می دهند.

با وجود فرهنگ هایی متفاوت از فرهنگ بومی شهر ما، پارک بهاران و دیگر مکان هایی که مورد استفاده قرار می گیرد با نوعی تضاد فرهنگی مواجه می شوند. بسیاری از خانواده های میبدی در پارک بهاران و ... این روزها احساس غریبی می کنند. این موضوع اهانتی به غریبه های شهر ما نیست، زیر سوال بردن ما و مسئولین ماست، که نتونستیم حدود و مرزی برای زندگی مسالمت آمیز در شهرمون و بین اهلیت های مختلف ایرانی تعریف کنیم...

لب کلام اینکه:

جایی مثل پارک بهاران، "پلیس امنیت اخلاقی" نیاز دارد، نه دو سرباز ساده نیروی انتظامی بلکه بالای 5-6 نیروی اموزش دیده، و همراه با مکانی ثابت برای پلیس. و نیاز به مرکزی فرهنگی در پارک بهاران نیز بیش از پیش احساس می شود که کارش مدیریت و اجرای برنامه های فرهنگی من جمله "نمایشگاه ها"، "ایستگاه های مسائل شرعی"، "مسائل فرهنگی برای کودکان و نوجوانان" و ... و ... باشد.

پارک، می تواند روحیه شهر را طراوت بدهد، اما همین پارک - مخصوصاً در شهرما- می تواند هر روز آبستن حوادثی جدیدتر برای ما باشد. فکری به حال "بهاران" کنید.


غلامحسین علوی

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۳
............. .....

رقص

میبد

پارک بهاران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی