علی آباد ما

زیر مجموعه پایگاه مجازی میبد ما

علی آباد ما

زیر مجموعه پایگاه مجازی میبد ما

علی آباد ما

به روزیم... گاهی... نه همیشه... ولی هستیم

گزارش تکمیلی(همسایگی ناراحت کننده)

دوشنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۵، ۰۳:۱۹ ب.ظ

در گزارشی که از مشکلات سرویس های بهداشتی در حاشیه یخچال خشتی آمده بود، متاسفانه خواسته یا ناخواسته انگشت اتهام به سمت اهالی علی اباد و در رأس آن، دست اندرکاران متولی حسنیه علی اباد رفت. اما با گفتگویی که برای این موضوع با این دوستان انجام گرفت، گزارش تکمیلی این موضوع را برای مشاهده شما بازتاب می دهیم:

متولیان امور حسینیه علی اباد اذعان کردند در سال قبل و بعد از ساخت و ساز سرویس های بهداشتی حسینیه، مسئول بخش خصوصی میراث فرهنگی که مسئولیت یخچال خشتی را بر عهده گرفته بود، با قول اینکه هزینه های جنبی نگهداری از سرویس های بهداشتی را بر عهده می گیرد، صبح تا انتهای شب، این سرویس ها را باز نگه می داشتند. اما بعد از اتمام تعطیلات و بعد از استفاده از فرش های حسینیه برای مراسم اختتامیه و در مقابل مطالبه طرف های قول و قرار، عهدشکنی کرده و جواب سربالا می دهند.

این در حالی است که به خاطر شلوغی بیش از حد اطراف یخچال، و بعد از خروج یخچال از دست مالک خصوصی، و به علت پا پیش نگذاشتن اداره میراث، سرویس های بهداشتی بسته می مانند.

اما در این موقعیت، آنچه بسیار ناراحت کننده است، موضع گیری میراث در قبال این موضوعات است. متاسفانه درهر نقطه از شهر، خانه ای قدیمی در حال تخریب باشد و صاحب خانه نیاز به ترمیم خانه پیدا کند، میراث فرهنگی داعیه دار مسائل مالی و جریمه و ... می شود؛ اما در جایی که قرار است ذره ای خرج کند تا بار سنگین تبعات کوتاهی ها و کمبود ها بر دوش مردم نیاید، هیچ کاره است.(از کوچکترین وظایف این ارگان مهیا سازی شرایط برای بازدیدی بدون مشکل است)

همسایگی مردم علی اباد با کوی یخچال به خاطر بی مسئولیتی این دوستان، بسیار تلخ و آزار دهنده شده و فقط معضلات آن گریبان گیر اهالی محله شده است. فقط کار میراث فرهنگی در حد گرفتن بلیط و اجاره دادن غرفه خلاصه شده است و به نوعی برداشت محصول را به عهده گرفته اند.

اهالی محله علی اباد در روزهای اوایل سال، خاطرات خوبی از مسافران نوروزی و حواشی آن ندارند، نه تنها این نوع معضلات،‌ بلکه روانه شدن حیوانات بارکش به همراه صاحبانشان برای کسب درامد نیز معضلی همیشگی بوده است.

مردمی که ایران گردی می کنند،‌ خوب می دانند که این تعداد حیوان در مسیر تردد مردم کوچه و محله، و با این سبک و سیاق نوبر است و جای دیگری دیده نمی شود. در این مکان با وجود شلوغی و ترافیک ماشین و نفر، حتی همان یک اسب و کالسکه نیز اضافه است، چه برسد به چندین الاغ و اسب و شتر که سوای از شلوغی بیش از اندازه، و مزاحمت برای مردم،‌ امنیت آنها را نیز دچار مخاطره می کند.

در انتها اصلا نیازی نیست به حواشی ناراحت کننده ضد اخلاقی که مرتباً مشاهده شده است بپردازیم، جوانان و نوجوانان زیادی این روزها از اطراف و اکناف برای سیر و سیاحت و دیدن زنان و دختران بی حجاب و بدحجاب که اصولاً برای سواری نیز اقدام می کنند،‌ جمع شده اند. و چه کسی باید پاسخگو باشد،‌خدا می داند!!!

امیدواریم این روند به اعتراض اهالی محله و تجمع و ... ختم نشود و قبل از این مسائل، مشکلات بر طرف شود. ان شاءالله دوستان مسئول نیز  در ایام عید با رها کردن مسئولیتِ جذب ثروت، به شهرهای دیگر سری بزنند و کمی هم از دیگران بیاموزند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۰۹
............. .....

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی