علی آباد ما

زیر مجموعه پایگاه مجازی میبد ما

علی آباد ما

زیر مجموعه پایگاه مجازی میبد ما

علی آباد ما

به روزیم... گاهی... نه همیشه... ولی هستیم

حمایت از آمر به معروف در میبد !!!

جمعه, ۲۶ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۲۶ ب.ظ

این مطلب مصاحبه "علی آباد ما" از یک طلبه فعال در میبد است که به خاطر یک امر به معروف ساده، نه تنها حمایتی نشد بلکه یک شب پر استرس را نیز با خانواده اش تجربه کردند. رسانه ای کردن این مطلب را توهین به پلیس و یا هر جریان دیگری قلمداد نکنید، بلکه این فاجعه ای در یک شهر مذهبی است که یک فرد ارزشی در مقابل یک غیربومیِ ماجراجو و هتاک دچار آن شده است:

***

آقای "میم" می گوید:

روبروی سپاه قدیم، با خانواده همراه بودیم که موتور سواری را با همراهی یک زن جوان و با پوششی افتضاح مشاهده کردیم. همسر بنده به این خانم در مورد پوشش او تذکری را دادند، که این تذکر موجب تقابل و بی احترامی آن خانم بی حجاب به همسر بنده شد. بنده نیز به خاطر ادامه نیافتن این بحث، به مرد همراه آن زن گفتم: لطفاً به خانمتان بگویید آرام باشند و ...

مرد موتور سوار - غیر بومی- در دفاع از همسرش شروع به بی احترامی به بنده کرد و ...

ایستادن و بحث کردن در آنجا باعث ایجاد ترافیک شد که برخی اصرار به کوتاه آمدن ما کردند. کنار خیابان و در همان مکان به پلیس 110 زنگ زدم و با معرفی خودم، شرح ماجرا را دادم که پلیس قول داد مامور بفرستد.

ده دقیقه ای شد و ماموری نیامد. بنابرین برای کم شدن شلوغی آنجا، مکان را ترک کردیم که موتور سوار دیگری به موتور سوار قبلی پیوست و در تعقیب ما افتادند. بنده دوباره با پلیس تماس گرفتم که این بار، با پاسخ تند پلیس مبنی بر اینکه "ما وظایف مهمتری نیز داریم" و "شهر برای تنها شما که نیست"، جوابمان را دادند و گفتند: "خط تماس پلیس را اشغال نکنید  !!! "

به فلکه جوان که رسیدیم ماشین پلیس 110 را دیدم که به سمت اردکان می رفت، ماشین را دنبال کردم به هوای اینکه آدرس را اشتباه می رود، به کوچه استخر مهر که رسید به داخل کوچه رفت. بنده نیز دوباره با پلیس تماس گرفتم و گفتم: ماشین پلیس آدرس را اشتباه رفت.

پلیس پاسخگو نیز گفت: آن ماشین پلیس ماموریت دیگری داشته و منظورشان شما نبودید. بنده هم با ناراحتی گفتم: حتماً باید با چاقو مرا بزنند تا شما به کمک من بیایید ؟! و گفتم که این موضوع را به مقامات بالاتر ارجاع می دهم. ایشان هم گفتند: هر کاری می خواهی بکن و تماس را قطع کرد ...

****

دوستان مسئول لطفاً پاسخ بدهند:

حمایت از آمر به معروف، آن هم توسط پلیس که به این امر موظف شده است، اینگونه باید باشد؟

هنوز یک روز هم از تجمع حجاب و عفاف با حضور دوستان مسئول نگذشته است، این چه معنی ای می تواند داشته باشد؟

شهر ما آینده اش چه خواهد شد؟

آیا دغدغه مندها را توصیه به عدم اجرای امر به معروف و نهی از منکر و نافرمانی از خدا دعوت کنیم؟

و سوالات بیشماری که اینجا پیش می آید ...

در ضمن، پلاک آن موتور سوار به رسم امانت نزد سایت خواهد ماند. منتظر رسیدگی شما خواهیم بود ...

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۶
............. .....

امر به معروف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی