علی آباد ما

زیر مجموعه پایگاه مجازی میبد ما

علی آباد ما

زیر مجموعه پایگاه مجازی میبد ما

علی آباد ما

به روزیم... گاهی... نه همیشه... ولی هستیم

راکد شدن دوباره ی یک قانون !

دوشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۷:۱۵ ب.ظ

کلاهمدتی پیش، در نماز جمعه، تبلیغات سایت ها، مصاحبه ها و بنرهای تبلیغاتی نصب شده توسط نیروی محترم انتظامی، یک تحرک قابل توجه برای اجرای محکم تر قانون استفاده از کلاه ایمنی، مشاهده شد.

دیگه داشتیم خوشحال می شدیم که این بار نه مثل بارهای قبل، بلکه قراره شهرمون رنگ جدی شدن این قانون رو به خودش ببینه.

وقتی می خواهیم قانونی اجرایی بشه، اول باید در مردم انگیزه سازی بشه، مردم رو نسبت به اون دغدغه مند کرد، که در این محور نیروی انتظامی قدم های خوبی هم برداشت.

در قدم دوم باید یه مدت زمان رو میگذاشت برای توجیه و تذکر به مردم، به اونها که در هنگام رانندگی با موتور از کلاه ایمنی استفاده نمی کردند، به این صورت که، چون بخش عظیمی از تردد مردم ما از خیابان امام خمینی(ره) است، یکی دوتا ایستگاه پلیس ایجاد می کردند، و در کنار خیابان به "بی کلاهان" و البته بدون گرفتن موتور، تذکر و حتی بروشور اطلاع رسانی می دادند

قدم سوم، این بود که بعد از گذشت چند ماه، نسبت به گرفتن موتور متخلفین و فرستادن به پارکینگ اقدام کنند، و مطمئناً اگر یه مدت مرحله دوم طرح ادامه داشت، دیگه کسی بی کلاه بیرون نمی آمد که مورد برخورد قرار بگیرد...

 

اما داغ شدن اخبار قانون اجبار در استفاده از کلاه، و سرد شدن ناگهانی اون، در حالی که مردم هیچ حرکت قابل توجهی در ادامه این طرح از طرف پلیس نمی بینند، کم کم اونها رو که استفاده هم می کردند، نسبت به این قضیه سرد کرد.

حالا سوای از اینکه پلیس برنامه ریزی و اقتدار خودش رو به نوعی در چشم مردم زیر سوال برده، باعث شده که اگر دوباره این موضوع به نحوی احیا بشه، کسی توجه نکنه، و خود این موضوع یعنی: پلیس مرتب قانون رو تذکر میده، و مردم کمتر توجه می کنند!!!

مرحله دوم طرح، واجب ترین بخشه که نه اجرا شد، و نه امیدی به اجرای اون هست ...

نوشته: غلامحسین علوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی